UNKNOWN

igår efter skolan så gick jag och natta
hem till henne och snacka lite
skit och gjorde listor på killar
haha löjligt jag vet men det var bara för
skojj skull :) satt och åt och sen så gjorde hon
mina naglar, satt ditt lite lösnaglar och
jag säger bara såhär, jag kan inte ens knäppa brallorna
jag kan inte sy jag kan inte skriva sms jag kan inte
skriva på tagentbordet som ni kanske ser ibland ?
jag kan ingenting med dom, jag kan inte vara kvinna
jag måste lära mig att göra kvinnliga saker
för gud skull. koll bara hur fina och långa dom är
meeen --->
 
jag passar inte hahaha...

I skolan fick vi i uppgift att sy om kläder som
röda korset ville att vi skulle göra och sedan
sälja i deras butik.. jag fick sy om en gammal herr Rock
lång och ful en beige.. när jag skulle välja ett plagg jag ville
sy så fanns det bara massor trasor kvar så maria( läraren)
hade hittat en rock i personal rummet som jag fick trixa
och mixtra med, hoppas denna herre blir glad när han ser
den för det har blivit en tjej rock
resultatet blev väl bra .. hoppas de blir nöjda..
  
Idag så var jag i skolan och hade tråkigt vanliga lektioner
förutom en då vi hade mode (ilistration) kan ej stava
lektion så berättade de om handel och att de som
jobbar inom handel ska ta reda på vad deras föetag har för kollektiva avtal eller om
de ens har ett kollektiv avtal om de inte har ett kollektivt avtal så får man inga bonusar och inga ob tillägg
och det går man i förlust om man jobbar på ett jobb utan kollektivt avtal men nu pratar jag bara inom handels
och om du som är anställd, extra tex måste har skrivit anställnings
avtal mycket viktigt:p för om du inte har så kan duförlora mycket på det, som tex om du årkar ut för en olycka
du bryter benet och inte har skrivit det så får du inte ut det på försäkrningen då får du gå där och skyllasig själv, om du hade skrivit på det hade du fåttut det på försäkring och då kan du ligga där hemma i de månader du är sjuk och få ut pengar.. så tänk på det ni som jobbar inom handel.. och en sak när ni ska ut och söka jobb, tänkt på att om de säger i butik som tex  ja vi vill att du kommer men först vill vi att du prov jobbar, tänk då att få betalt för att du prov jobbar annars har du blivit uttnyttjad och rätt ska vara rätt du ska absolut inte prov jobba om du inte får något för det..och glöm ej att spara din lönespeciaviktionerna för den du jobbar hos kan lura dig på skatten och stoppa dom i fickan ist för skatten och sedan så får du betala skatten igen om inte du har bevis på dety!

ida så fick jag rycker när jag kom hem så satte mig och åt glass med cola
sås och en glamour tidning, mammas tidning brukar inte läsa den så ofta
för tycker den är tråkig.. men så gick upp och hämtadd modette ist
och fick syn på en väldigt snygg ballong aktig kläning och jag
fick ryck att jag skulle sy någorlunda liknande så det blidde en svart en
och såhär blev det , jag vet att bilderna inte syns så bra, mn en
svart med lite volang ärmar och dragkedja och balong nertill fick
det bli ..
men ni får se den på om jag inte ger bort den till någon som vill
ha den :)
     

Ciao amigos sov dags :)
ses ute imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

fan va duktig du är på att sy :)

Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-10-27 @ 19:07:44
URL: http://www.FashionWay.se
Postat av: lisa

du är så jävla duktig jessi! ME LOVE

2007-10-28 @ 13:55:13
URL: http://lisafr.blogg.se
Postat av: johanna

gu va duktig du är essipessi :D jackan var ju sjukt fin!

haha man kan ju va kvinnlig på andra sätt, men ja kan verkligen inte tänka mig dig i lösnaglar haha..

2007-10-28 @ 21:47:32
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: Anonym

JAG VILL HA DEN DÄR JACKAN :O

2007-10-29 @ 20:13:07
Postat av: jess

haha jojjan jag är verkligen okvinnlig:D

tack :)

vill du ha den ?
du får den ;)

2007-10-30 @ 17:49:12
URL: http://jessiettparskor.blogg.se
Postat av: johanna

men jag vill ha den!! också :D

2007-10-31 @ 19:18:43
URL: http://jaghamster.blogg.se
Postat av: kiki

honey pie... skriv mer..
ska bli stört kul när du kommer o hälsar på .
pussilago

2007-11-05 @ 19:34:20
URL: http://colorista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback